Blog

Due to the lack of updates and potential security issues we decided to permanently deactivate the following add-ons:

  • Gliffy Diagrams
  • Questions for Confluence
  • Chat for Confluence
  • LatTeX Plugin
  • Multivote for Confluence

As an alternative to Chat for Confluence we recommend you to use Webex (formerly known as Webex Teams) for direct messaging.


Best regards,

Your HHN IT Atlassian Admin Team

Migrate Issues from Jira to GitLab (non-commercial Projects only)

Prerequisites

In order to be able to import issues from a Jira project you need to have read access on Jira issues and a Maintainer or higher role in the GitLab project that you wish to import into.

Please contact Jira Administrator (Ruben Nuredini) and the GItLab Administrators (MI-Admin) in order to acquire these roles.

Import Jira issues to GitLab

In your GitLab Project go to Settings>>Integrations>>Jira and fill in the information as displayed on the image below.



You should then be able to select the "Import from Jira" option from the the Issues page, Import Issues

Import issues from Jira button

You will then be displayed with the list of Jira projects that you have credentials to access:


Note: you can import issues from several Jira projects in a single GitLab project.


The imported issues will be labeled with the jira-import label followed by the scope which is the Key of the Jira project they originate from.

Example (see image below): jira-import::GIC-1, jira-import::Test-1.


More: https://docs.gitlab.com/ee/user/project/import/jira.html


Migrate Issues from Jira to Jira Cloud (commercial Projects)

Please make sure that you get informed about the pricing model and the hosting conditions before you make the decision to migrate your project to Atlassian Cloud.


Liebe HHN IT Atlassian Nutzer*innen,

am Dienstag, den 02.06.2020 finden ab 09:30 Uhr Wartungsarbeiten an alle HHN IT Atlassian Systeme statt. Betroffen davon sind:

Die Systeme werden in diesem Zuge auf die neuste Versionen aktualisiert. Aus diesem Grund werden alle Systeme von 09:30 – 13:00 Uhr nicht zur Verfügung stehen. Wir geben Ihnen Bescheid, sobald die Wartungsarbeiten abgeschlossen sind und die Systeme wieder erreichbar sind.

Bei Fragen stehen wir gerne per E-Mail zur Verfügung.


Viele Grüße,
HHN IT Atlassian Team

Um die Zusammenarbeit in der aktuellen Lage zu erleichtern haben wir den "Chat for Confluence" Add-On aktiviert. 

Alle bei Confluence angemeldete Nutzer*innen können ab jetzt miteinander durch die sogenannte Direkt Messages (DM = DirectMessage) kommunizieren. Diese Funktionalität soll die Anzahl von E-Mails reduzieren.

Der Add-On ist in der unteren rechten Ecke der Confluence Oberfläche zu finden.